Een koffiebekertje van een kwart mln

MarketWatch / 360  | 22 mei 2019 - 20:0022 mei - 20:00

Sociale media ontploften vorige week nadat oplettende kijkers in de populaire dramaserie Game of Thrones een koffiebekertje hadden waargenomen dat sterk leek op de bekers van koffiegigant Starbucks.

En dat in een middeleeuwse wereld, waarin uitsluitend wordt gedronken uit bokalen of hoorns. HBO, de producent van de serie, heeft de koffiebeker inmiddels digitaal verwijderd.

MarketWatch vroeg zich af wat de waarde van het aanwezige koffiebekertje in termen van product placement zou zijn geweest, ook al accepteert HBO geen reclamegelden omdat klanten betalen voor een reclamevrij kabelnetwerk. Volgens Stacy Jones, CEO van Hollywood Branded, had de opzettelijke aanwezigheid van de koffiebeker circa $250.000 moeten kosten. De publiciteitswaarde ligt aanmerkelijk hoger, gezien de verveelvoudiging van de hoeveelheid tweets met daarin het woord Starbucks na de ontdekte fout. Daarnaast gaan er talloze memes rond op internet en werd het incident besproken in radio- en tv-shows. Jones schat de pr-waarde voor Starbucks dan ook in de miljoenen dollars.

(MarketWatch, New York)

» Abonneer u op onze Kort Nieuws-brief: wekelijks korte berichten uit de buitenlandse pers in uw inbox.

» Dit nieuwsbericht verscheen eerder in het Het Financieele Dagblad in de rubriek De Wereld Deze Week, samengesteld door 360. Bent u ook geïnteresseerd in internationaal nieuws voor uw site, tijdschrift, krant of organisatie? Neem dan contact op met ons Hoofd 360 Content: Maureen Meeng

Plaats een reactie