Mager maar instagrammable

360 / Amsterdam  |  7 July 2019 - 14:00 7 Jul - 14:00

Gerecenseerd | Een zeer smakelijke, huisbereide eettour

Mark Schilling, recensent van The Japan Times, verwachtte bij de beginscènes van Ramen Shop, waarin een emotioneel afstandelijke vader en een plichtsgetrouwe volwassen zoon samen ramen maken in de shop van de zoon, dat hij de zoveelste film te zien zou krijgen over de oudere generatie die de jongere leert hoe je de perfecte kom noedels bereidt. Maar ‘ondanks tenenkrommende momenten bevat het verhaal een paar harde, rake klappen, al zie je ze van een kilometer afstand aankomen’. En waar de meeste Japanse regisseurs volgens Schilling het drama sterk aandikken, weet Eric Khoo het luchtig te houden.

The Washington Post vindt de sentimentaliteit er toch te veel bovenop liggen, met mager resultaat. ‘[Ramen Shop] laat zien hoe instagrammable eten een verder rechtlijnige, sentimentele film kan opleuken,’ vat* The New York Times* samen, en ook East Bay Express vindt dat Khoo’s film alleen bevredigt als voedselreisverhaal, niet als het romantische drama dat het ook wil zijn. Over één ding zijn alle recensenten het eens: Ramen Shop is ‘een zeer smakelijke, huisbereide eettour’, zoals South China Morning Post het verwoordt.

26 juni in de bioscoop.

» Lees meer Gerecenseerd

Plaats een reactie