Dubieuze strategie van Coca-Cola

Le Monde | Parijs  | 14 May 2019 - 20:0014 May - 20:00

Coca-Cola heeft sinds 2010 ruim € 8 mln geïnvesteerd om de reputatie van frisdrank te zuiveren.

De frisdrankgigant coördineert en financiert een netwerk van invloedrijke wetenschappers die in artikelen, op conferenties en op social media een ‘oplossing’ voor de wereldwijde epidemie van obesitas presenteren. In weerwil van wat medische specialisten adviseren, focust hun advies zich louter op meer beweging, niet op de inname van calorieën. Ook zou Coca-Cola grof geld betalen aan wetenschappers om onderzoek te publiceren dat het causale verband tussen suiker en obesitas weerlegt. Veel landen hebben vanwege dit verband juist een suikertaks ingevoerd op frisdranken. Nederland niet, maar bij ons is light-frisdrank wel goedkoper geworden.

(Le Monde, Parijs)

» Abonneer u op onze Kort Nieuws-brief: wekelijks korte berichten uit de buitenlandse pers in uw inbox.

» Dit nieuwsbericht verscheen eerder in het Het Financieele Dagblad in de rubriek De Wereld Deze Week, samengesteld door 360. Bent u ook geïnteresseerd in internationaal nieuws voor uw site, tijdschrift, krant of organisatie? Neem dan contact op met ons Hoofd 360 Content: Maureen Meeng

Plaats een reactie