Zweeds betaalbedrijf wil de wereld verbeteren

Focus / 360  |  3 November 2019 - 14:00 3 Nov - 14:00

Mede dankzij de campagnes met Snoop Dogg – voor de gelegenheid omgedoopt tot Smoooth Dogg – is de populariteit van het Zweedse betaalbedrijf Klarna de afgelopen drie jaar flink gestegen.

Met haar 5,5 miljard dollar is Klarna nu de meest waardevolle start-up van Europa in de financiële sector – zij het nog niet beursgenoteerd. Dat werd onlangs passend gevierd met hiphop, ballonnen en een springkussen in de vorm van een eenhoorn; het symbool van bedrijven met een marktwaarde boven de 1 miljard. Klarna richt zich erop de klant achteraf (‘smooth’) te laten betalen voor zijn aankopen en neemt daarnaast krediet- en frauderisico’s van webshops over. De 38-jarige CEO Sebastian Siemiatkowski is vol zelfvertrouwen. ‘Samen zullen we een nieuwe manier van bankieren uitvinden en zo de wereld verbeteren,’ sprak hij tijdens de viering.

(Focus, Berlijn)

» Lees meer Wereldnieuws

Plaats een reactie