Reclameloze kerst

Narcity / 360  | 31 December 2019 - 20:0031 Dec - 20:00

Het Canadese reclamebureau Wunder heeft het idee van een witte kerst letterlijk genomen dit jaar.

Het kocht voor $10.000 advertentieruimte op reclameborden, bussen, bushaltes, sociale media en in kranten en deed het tegenovergestelde van wat het normaal gesproken doet. Onder het motto ‘White Christmas’ werd alle gekochte ruimte bewust wit gelaten als commentaar op de stortvloed aan reclame die deze tijd van het jaar kenmerkt. ‘Als creatief bureau besteden we onze tijd doorgaans aan het maken van advertenties en het promoten van merken, maar dit jaar hebben we besloten het tegenovergestelde te doen en iedereen een advertentiepauze te geven tijdens de feestdagen’, aldus creatief directeur Stephen Flynn.

Het bureau kocht ook advertentieruimte op de radio. ‘We wilden je een advertentiepauze geven,’ zegt een stem, ‘maar het radiostation wilde ons geen volledige stilte laten uitzenden…’ De boodschap wordt gevolgd door een stilte en sluit dan af met de tekst ‘…maar deze lange pauze vonden ze oké. Fijne feestdagen!’

(Narcity, Toronto)

» Abonneer u op onze nieuwsbrief: wekelijks berichten uit de buitenlandse pers in uw inbox.

» Dit nieuwsbericht verscheen eerder in het Het Financieele Dagblad in de rubriek De Wereld Deze Week, samengesteld door 360. Bent u ook geïnteresseerd in internationaal nieuws voor uw site, tijdschrift, krant of organisatie? Neem dan contact op met ons Hoofd 360 Content: Laura Weeda

Plaats een reactie

© Wunder