Facebook fans kapen pr-campagne van Walmart

ReadWriteWeb  |  7 July 2012 - 06:20 7 Jul - 06:20

Via een ludieke actie op Twitter wordt de rapper Pitbull naar Kodiak in Alaska verbannen.

De Facebook-actie van warenhuisketen Walmart om zoveel mogelijk fans te krijgen, is gekaapt door gebruikers van het sociale netwerk. Walmart nodigde internetgebruikers uit om hun lokale winkel te ‘liken’ op Facebook. De winkel met de meeste likes zou een bezoek van de rapper Pitbull krijgen.

Op Twitter begonnen een paar mensen om zoveel mogelijk likes te krijgen voor de Walmart in Kodiak, Alaska. Via de hashtag #ExilePitbull verspreidde de ludieke actie zich als een lopend vuurtje op Twitter en andere sociale media en werd de Walmart in het afgelegen Kodiak met ruim 66.000 likes de best gewaardeerde vestiging. Kodiak heeft ongeveer 6.100 inwoners.

Pitbull heeft helemaal geen zin om in het koude Kodiak op te treden, heeft hij laten weten. Hij wil liever naar Miami en is zelf een actie op Twitter begonnen onder de noemer #keeppitbull305. De Walmart-winkel in Miami heeft echter maar 933 likes gekregen.

(Foto van de Facebookpagina van Walmart in Kodiak)

Plaats een reactie