Twitter campagne van McDonald's levert veel vieze verhalen en kritiek op

The Independent  | 27 January 2012 - 07:1327 Jan - 07:13

Nagels in de hamburger, zielige varkens, misselijkheid na het eten van een maaltijd bij McDonald’s – allemaal terug te lezen via de ‘bashtag’ #McDStories op Twitter.

Hamburgerketen McDonald’s begon een campagne op Twitter die bedoeld was om de producten en toeleveranciers van het bedrijf in een gunstig daglicht te stellen.

Het bedrijf zond twee tweets de wereld in met de hashtag #McDStories en toen ging de wereld aan de haal met #McDStories. Binnen een mum van tijd waren er tal van verhalen te lezen over nagels in hamburgers, misselijke klanten, de bio-industrie enz en werd de hashtag een bashtag, zoals Forbes schrijft.

Binnen een uur zagen we al dat het niet goed ging, zegt Rick Wion, directeur social media van McDonald’s, in The Independent. De fastfoodketen raakte ook verwikkeld in een discussie met dierenbeschermingsorganisatie Peta over het gebruik van machinaal gescheiden kippen in de McNuggets.

(Foto van Acciones Urbanas)

Plaats een reactie