Als je wilt dat mensen naar je luisteren moet je stoppen met praten

Harvard Business Review  | 26 May 2015 - 08:3026 May - 08:30

Bewust zwijgen kan zeer overtuigend werken.

Als je actief stil bent, kun je mensen gemakkelijker overtuigen. Dat schrijft Peter Bregman, directeur van een bedrijf in leiderschap, in de Harvard Business Review.

In zijn artikel beschrijft Bregman een interessante case study van een CEO die zijn personeel gemakkelijk kon overtuigen van de juistheid van zijn beslissingen. De man zweeg veel tijdens vergaderingen. Tijdens dat zwijgen luisterde hij naar alle standpunten. Als hij sprak, en dat deed hij altijd als laatste, gaf hij ieders mening kort weer en bracht tot slot zijn eigen standpunt naar voren. Omdat hij zo goed luisterde tijdens het zwijgen voelden zijn werknemers zich erkend en waren ze bereid om zijn beslissingen te accepteren. Lees de hele case study If You Want People to Listen, Stop Talking in de Harvard Business Review.

(Foto van Alberto Ortiz)

Plaats een reactie

If You Want People to Listen, Stop Talking (Harvard Business Review)