De slag van 5 miljard dollar om het Amerikaanse avondeten

Fast Company  | 10 June 2015 - 06:2510 Jun - 06:25

Eetstart-ups zoals HelloFresh, Blue Apron en Plated investeren honderden miljoenen dollars om het Amerikaanse bord te veroveren.

In de Verenigde Staten heerst het idee dat koken iets moeilijks is. Tientallen miljoenen Amerikanen koken ‘s avonds niet. Ze halen eten bij een fastfoodrestaurant, eten buiten de deur of warmen een kant-en-klaar maaltijd op in de magnetron. Zelf koken is echter veel gezonder en goedkoper.

Bedrijven als HelloFresh, Blue Apron en Plated leveren pakketten die onder meer groenten, vlees en recepten bevatten. Ze bevatten genoeg ingrediënten voor enkele gezonde maaltijden. Fast Company onderzoekt de markt van maaltijdabonnementen in de Verenigde Staten, die 5 miljard dollar groot is.

Meer weten over Amerikaanse eetgewoonten? Lees het coverartikel uit 360 Magazine Wat is er toch mis met gluten uit The New Yorker in een Nederlandse vertaling in 360 Magazine via Blendle (€).

Plaats een reactie