AI ontketent een groot gevecht om data

© 360 Magazine

The Economist

| Londen | de redactie | 17 november 2023

Doordat de populariteit van kunstmatige intelligentie toeneemt, groeit de vraag naar grote, kwalitatief goede datasets. Maar die zijn schaars. ‘Een data-landjepik zal niet lang meer op zich laten wachten.’

Nog niet zo lang geleden vroegen analisten zich openlijk af of kunstmatige intelligentie (AI) de dood zou betekenen voor Adobe, een maker van software voor creatieve types. Nieuwe tools als DALL-E 2 en Midjourney, die beelden uit tekst toveren, leken de fotobewerkingsprogramma’s van Adobe overbodig te maken. Afgelopen april publiceerde Seeking Alpha, een financiële nieuwssite, nog een artikel met de kop: ‘Wordt AI de dood voor Adobe?’

Verder lezen?
Kwaliteitsjournalistiek kost geld. Maar je wilt 360 misschien liever eerst proberen. Daarom kun je gastlid worden. Je krijgt dan direct 3 artikelen, onze gratis nieuwsbrief en maandelijks een artikel naar keuze.
Ja, ik word gastlid