Golf van kritiek op bleekprodukten voor lichtere huid

The New York Times

| New York | 08 juli 2020

Grote bedrijven die zich opeens uitspreken tegen racisme, worden zelf ook kritisch tegen het licht gehouden door de consument. Hoezo worden er bijvoorbeeld nog steeds schoonheidsproducten aangeboden die een lichtere huid beloven?

Nu grote firma’s van consumentenproducten als reactie op de nationale woede over de moord op George Floyd niet weten hoe snel ze moeten verklaren tegen racisme te zijn, worden veel van die bedrijven ervan beschuldigd openlijk een schoonheidsnorm te propageren die geworteld is in racisme en discriminatie.

Verder lezen?
Kwaliteitsjournalistiek kost geld. Maar je wilt 360 misschien liever eerst proberen. Daarom kun je gastlid worden. Je krijgt dan direct 3 artikelen, onze gratis nieuwsbrief en maandelijks een artikel naar keuze.
Ja, ik word gastlid
TIJDELIJKE AANBIEDING
Drie maanden onbeperkt digitaal toegang tot 360 voor maar € 15
bo pc
Drie maanden onbeperkt digitaal toegang tot 360 voor maar € 15! Ja, ik steun 360