Niet elke millennial werkt bij een start-up

Fusion

| Nona Willis Aronowitz | 10 juni 2016

Als de pers schrijft over millennials, gaat het louter om welgestelde jongeren, aldus een Amerikaanse journaliste. Hoog tijd dat er ook aandacht komt voor de rest.

Ik vertel vaak hoe ik ineens tot het besef kwam dat het hele begrip ‘millennial’ lariekoek is. Dat was in Milwaukee in 2013, waar ik een paar twintigers interviewde die bij een start-up werkten. Van die types met een biervat in huis, wandschilderingen op de muren en dure longboards. Ze smeten voortdurend met het M-woord en equivalenten als ‘onze generatie’ en ‘mensen van onze leeftijd’. Ze vertelden dat ze worstelden met alle problemen die in de media uitgebreid aan bod komen: dalen op de sociale ladder, diploma’s die niets meer waard zijn, de behoefte aan zinvol werk en het zoeken naar succes in technologie. Ze gaven hoog op van het fraaie meer bij Milwaukee en het ondernemersvriendelijke klimaat van de stad. Ze verdienden niet veel, maar ik had toch het gevoel dat het wel goed zou komen met die optimistische jongelui.

Verder lezen?
Kwaliteitsjournalistiek kost geld. Maar je wilt 360 misschien liever eerst proberen. Daarom kun je gastlid worden. Je krijgt dan direct 3 artikelen, onze gratis nieuwsbrief en maandelijks een artikel naar keuze.
Ja, ik word gastlid