Tegen de stroom in

The Washington Post

| Washington D.C. | Philip Kennicott | 21 september 2018

Het mecenasechtpaar Mitch en Emily Rales zet met hun nieuwe Glenstone-museum niet in op Instagram of grote bezoekersaantallen, maar op individuele bespiegeling. Het grote publiek vindt dat elitair.

Er zijn musea voor hedendaagse kunst die ontoegankelijker zijn en afgelegener liggen dan Glenstone – zoals een museum op een verlaten eiland in Japan, of een museum in een 
afgezonderd plaatsje in Texas. Sommige musea zijn alleen toegankelijk op uitnodiging en functioneren bijna als privéclub. Ook zijn er enkele vooraanstaande instellingen die zich tot doel stellen cultuur en natuur in elkaar te laten opgaan en de bezoekers willen verleiden niet alleen kunst te komen kijken, maar zich tevens te laven aan het landschap.

Verder lezen?
Kwaliteitsjournalistiek kost geld. Maar je wilt 360 misschien liever eerst proberen. Daarom kun je gastlid worden. Je krijgt dan direct 3 artikelen, onze gratis nieuwsbrief en maandelijks een artikel naar keuze.
Ja, ik word gastlid