TikTok verovert de toekomst

The New York Times

| New York | John Herrman | 08 juli 2019

Op de razendpopulaire Chinese app TikTok kun je filmpjes delen en video’s bewerken met allerlei gekke filters. Het lijkt een compilatie van de grootste hits van Snapchat en Instagram. Maar dan heel anders. TikTok is namelijk meer machine dan mens.

Hallo mens, die statistisch gezien een man is in de leeftijdscategorie van grofweg millennial tot babyboomer. De cijfers wijzen uit dat er grote kans bestaat dat je al eens van de app TikTok hebt gehoord, en evenveel kans dat je niet goed weet wat het is. Misschien heb je er al eens een jonger persoon naar gevraagd en heeft die vruchteloos geprobeerd om het je uit te leggen. Of misschien heb je deze nieuwe en waanzinnig populaire video-app al horen betitelen als ‘een verfrissend buitenbeentje in het universum van de sociale media’ en ‘echt hartstikke leuk’.

Verder lezen?
Kwaliteitsjournalistiek kost geld. Maar je wilt 360 misschien liever eerst proberen. Daarom kun je gastlid worden. Je krijgt dan direct 3 artikelen, onze gratis nieuwsbrief en maandelijks een artikel naar keuze.
Ja, ik word gastlid