Wereldnieuws

360 Magazine

| Amsterdam | 10 juni 2020

Actuele gebeurtenissen in woord, beeld en citaat.

© HH
© HH

China

China ontdekt thuismarkt
Door de Amerikaans-Chinese handelsoorlog en de coronapandemie blijven veel Chinese bedrijven met spullen zitten die voor buitenlandse merken waren vervaardigd. Met het ‘consument-naar-fabrikant-’ oftewel C2M-model biedt e-commerce-gigant Pinduoduo deze fabrikanten een uitweg naar Chinese consumenten. Pinduoduo zet enorme hoeveelheden gegevens en algoritmen in om consumentenvoorkeuren te voorspellen, op basis waarvan fabrikanten nu eigen merken kunnen ontwikkelen. Daarnaast biedt het platform livestreamingdiensten en adviseert het over optimale onlineverkoopstrategieën. De aanpak is een doorslaand succes.

Verder lezen?
Kwaliteitsjournalistiek kost geld. Maar je wilt 360 misschien liever eerst proberen. Daarom kun je gastlid worden. Je krijgt dan direct 3 artikelen, onze gratis nieuwsbrief en maandelijks een artikel naar keuze.
Ja, ik word gastlid