Wordt EssilorLuxottica het Facebook van het gezichtsvermogen?

The Guardian

| Londen | 26 juni 2018

Door een megafusie tussen het Italiaanse Luxottica (monturen) en het Franse Essilor (lenzen) ontstaat een brillenreus zoals de wereld nog nooit gezien heeft.

Als je net als ik al jaren een bril draagt, kan het een verrassing zijn om te ontdekken dat je de wereld alleen kunt waarnemen dankzij een klein aantal gigantische bedrijven waarvan je nog nooit hebt gehoord. Je hebt al genoeg andere dingen om over te piekeren: dat je ’s nachts op de snelweg minder begint te zien, dat woorden van het papier af glijden en dat je om de zo veel tijd een fortuin kwijt bent aan de opticien. En brillen zijn vreemde dingen. Weinig gebruiksvoorwerpen in onze samenleving zijn zowel een medisch hulpmiddel dat je liever niet nodig hebt als een modeaccessoire dat je niet wilt missen.

Verder lezen?
Kwaliteitsjournalistiek kost geld. Maar je wilt 360 misschien liever eerst proberen. Daarom kun je gastlid worden. Je krijgt dan direct 3 artikelen, onze gratis nieuwsbrief en maandelijks een artikel naar keuze.
Ja, ik word gastlid
TIJDELIJKE AANBIEDING
Drie maanden onbeperkt digitaal toegang tot 360 voor maar € 15
bo pc
Drie maanden onbeperkt digitaal toegang tot 360 voor maar € 15! Ja, ik steun 360