Adverteerders roepen op tot boycot van Facebook

© Solen Feyissa / Unsplash

360 Magazine

| Amsterdam | 09 november 2021

Lees ook het andere kort nieuws uit de buitenlandse pers van vandaag:

» Dubai verkoopt aandelen in belangrijkste nutsbedrijf

»Zeven hackers gearresteerd die betrokken waren bij grote ransomeware-aanvallen

Kledingmerk Patagonia adverteert niet meer op Facebook

Na onthullingen in de Facebook Papers, roept CEO Ryan Gellert van het outdoorkledingmerk Patagonia bedrijven op om Facebook onder druk te blijven zetten om zijn werkwijze te verbeteren. ‘Wij vinden dat Facebook de verantwoordelijkheid heeft om ervoor te zorgen dat zijn producten geen schade aanrichten, en zolang dat niet gebeurt, zal Patagonia geen advertenties op het platform zetten’, aldus Gellert. ‘We roepen andere bedrijven op om zich bij ons aan te sluiten en Facebook te bewegen om mens en planeet voorrang te geven boven winst.’

‘Facebook verspreidt haatzaaiende uitlatingen en verkeerde informatie over klimaatverandering en onze democratie’

In de zomer van 2020 sloot Patagonia zich aan bij een groeiende lijst van bedrijven die als onderdeel van een adverteerdersboycot hun advertenties van Facebook haalden, schrijft CNN.

‘Patagonia stopte in juni 2020 met alle betaalde advertenties op Facebook-platforms omdat ze haatzaaiende uitlatingen en verkeerde informatie over klimaatverandering en onze democratie verspreiden. Nu, zestien maanden later, staan we nog steeds achter die boycot’, aldus Gellert.

Lees ook:

Recent verschenen