3 kleine biggetjes en open journalistiek

Mediabistro  |  1 maart 2012 - 08:40 1 mrt - 08:40

Video over kwaliteitsjournalistiek van The Guardian valt in de smaak bij publiek.

In Groot-Brittannië woedt een discussie over journalistieke fatsoensnormen. Tabloid News of the World luisterde honderden mensen af, kocht politiemensen en ambtenaren om en is opgeheven. Al maandenlang vindt er een openbaar onderzoek plaats naar de afluisterpraktijken van de Britse tabloidpers onder de naam Leveson Inquiry.

Het Britse dagblad The Guardian heeft een reclamespotje gemaakt voor de eigen kwaliteitsjournalistiek met als thema het sprookje van de drie kleine biggetjes en de grote boze wolf. De video, een hit op YouTube, Twitter en Facebook momenteel, laat zien hoe nieuws tot stand komt, van een eerste bericht, nuanceringen, updates, reacties van het publiek en verspreiding via social media. The Guardian wil met het reclamefilmpje laten zien dat de krant er een transparante werkwijze op na houdt.


Plaats een reactie