Environment & Energy Publishing  |  Yale Environment 360  |  The Independent  |  Ha'aretz  |  Die Zeit  |  Popular Mechanics  |  The News on Sunday  |  Free Will Astrology  |  Reuters  |  Der Tagesspiegel  |  BirGün  |  Forge  |  Le Temps  |  Rest of World  |  Bellingcat  |  Places Journal  |  Fortune  |  Weixin (WeChat)  |  The Wall Street Journal  |  Mekong Review  |  Newsweek  |  P.M. Magazin  |  Il Sole 24 Ore  |  Corriera della Sera  |  De Bezige Bij  |  African Arguments  |  FOCUS  |  Ethiopia Insight  |  Vsquare  |  The Economist  |  Courrier International  |  Quartz  |  Motherboard  |  The Art Newspaper  |  The Atavist Magazine  |  Christian Science Monitor  |  The Intercept  |  Places Journal  |  El País  |  Aeon  |  Vox  |  Nature  |  Frankfurter Allgemeine Zeitung  |  New Scientist  |  Global Voices  |  True Story Award  |  UNDP  |  L’Orient-Le Jour  |  Jornal de Negócios  |  Le Monde  |  Capital  |  Press Corner EU  |  The Observer Magazine  |  Gazeta Wyborcza  |  Revista Anfibia  |  Der Tagesspiegel  |  The Elephant  |  Nikkei Asian Review  |  Público  |  El Confidencial  |  The Spectator  |  360 Magazine  |  MIT Technology Review  |  The Straits Times  |  InStyle  |  de lage landen  |  Law & Liberty  |  Foreign Affairs  |  The Guardian (Nigeria)  |  GEO  |  The New Yorker  |  Süddeutsche Zeitung Magazin  |  The New York Times  |  Süddeutsche Zeitung  |  Neue Zürcher Zeitung  |  The Atlantic  |  Reportagen  |  Financial Times  |  The Guardian  |  Hakai Magazine  |  The Washington Post  |  Mother Jones  |  Der Spiegel  |  The Daily Business  |  The Critic
Bronnen

BirGün

Turkije | dagblad | oplage 32,423 BirGün (Eén dag) is een Turks linkse krant uit Istanbul. De krant werd in 2004 opgericht door een groep Turkse intellectuelen. Uitzonderlijk aan de krant is dat deze geen eigendom is van een moedermaatschappij of conglomeraat. Sinds de oprichting heeft de krant te maken gehad met ernstige druk van verschillende uitgeverijen, voornamelijk de Doğan Media Group die het overgrote deel van de Turkse markt in handen heeft. Terwijl de meeste kranten in Turkije bijvoorbeeld papier- en publicatiekosten in termijnen betalen, moest BirGün dat contant doen. Om aan deze eis te voldoen, lanceerde de krant eerst een abonnementscampagne en verhoogde daarna de prijs (die nog steeds ver onder 1 euro ligt). De meeste BirGün-columnisten zijn lid of sympathisant van de Socialistische Partij voor Vrijheid en Solidariteit (ÖDP), die lid is van de Partij van Europees Links (PEL) en een van de oprichters van Europees Antikapitalistisch Links (EACL).
BirGün op 360
Een remedie tegen navelstaren?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Onze nieuwsbrief wordt wekelijks verstuurd.
inschrijven

360 heeft 1000 nieuwe leden nodig

Deze maand bieden wij daarom een deel van onze artikelen gratis aan. Zo kunt u vast kennismaken met ons aanbod. Leden blijven toegang houden tot onze maandelijkse digitale editie en het archief.