Britse wetenschappers vinden bewijs van buitenaards leven

The Independent  | 19 september 2013 - 16:3019 sep - 16:30

Onderzoekers van de University of Sheffield geloven dat ze levende organismen hebben ontdekt die uit de ruimte komen.

Onderzoekers van de University of Sheffield hebben een ballon de ruimte ingestuurd. Het materiaal dat mee terugkwam met de ballon, die een hoogte van 27 kilometer heeft bereikt, duidt vrijwel zeker op buitenaards leven. Hoogleraar moleculaire biologie Milton Wainwright denkt dat de levende organismen die hij heeft gevonden van buiten de aarde komen. Hij is er volgens The Independent “zeer, zeer van overtuigd” dat het om deeltjes gaat die uit de ruimte en niet van de aarde komen.

Volgens Wainwright is het leven niet beperkt tot de aarde en hij denkt ook dat het leven niet op aarde is ontstaan. De wetenschappers hebben hun bevindingen gepubliceerd in het Journal of Cosmology.

Wainwright zegt dat de resultaten van het onderzoek revolutionair kunnen zijn. “Als er nog meer leven vanuit de ruimte op aarde neerdaalt moeten we onze kijk op de biologie en de evolutie compleet veranderen. Er moeten nieuwe leerboeken worden geschreven”, aldus de hoogleraar op de site van de University of Sheffield.

(Rotsen op Mars. Foto van NASA)